25.06.2020
Lekcja 25-26
Temat: Jak analizować dzieło malarskie?
Wykonaj ćwiczenia z tego linka:
https://epodreczniki.pl/a/jak-analizowac-dzielo-malarskie/DLM8fvVnUWykonaj ćwiczenia z tego linka:
24.06.2020
Lekcja 25-26
Temat: Urzekające rzęsy żaby Bożenki, czyli o rz i ż.
https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE
Wykonaj ćwiczenia z tego linka:
23.06.2020
Lekcja 24
Temat: Powtórzenie wiadomości o romantyzmie.
22.06.2020
Lekcja 23
Temat: Biografia romantycznego twórcy - Adam Mickiewicz.
Posłuchaj i zapisz notatkę w zeszycie.
Uwaga! Notatki zacznij przepisywać od lekcji 17 do 24. Nie odwrotnie. Zdjęcia notatek w zeszycie prześlij w Messengerku do mnie. W ZESZYCIE PISZ TYLKO NOTATKI, GDY JESTEŚ PROSZONY PODAWAJ SWÓJ ADRES E-MAILOWY ORAZ IMIĘ I NAZWISKO I WYKONUJ ĆWICZENIA TUTAJ, A POTEM KLIKAJ WYŚLIJ. #powodzenia.
04.06.2020
Lekcja 24
Lekcja 23
Lekcja 22
Temat: Wołacz... i co dalej? - poradnia językowa
wołacz «siódmy przypadek deklinacji, używany w zwrotach do kogoś, rzadziej do czegoś.
Zapisz notatkę w zeszycie:
01.06.2020
Lekcja 21
Temat: Skrzydlate słowa.
28.05.2020
Wejdź w ten link i wykonaj tam ćwiczenia:
https://docs.google.com/forms/d/17q_-5a72ADd_Tg2WonS3dQvLMbXRy7mfLSnJlDumsrM/edit
Lekcja 20
Temat:Formy wypowiedzi: recenzja, charakterystyka, rozprawka - ćwiczenia w tworzeniu wybranych form wypowiedzi.
26.05.2020
Napisz w zeszycie charakterystykę Harpagona ze sztuki Moliera pt. "Skapiec".
27.05.2020
Lekcja 18-19
Temat: „Skąpiec” Moliera, czyli studium władzy
pieniądza nad człowiekiem.
Oglądnij sztukę Moliera pt. "Skąpiec":
25.05.2020
Lekcja 17
Temat: Molier - twórcą klasycznej komedii
francuskiej.
Zapisz notatkę w zeszycie:
ARCHIWUM: LEKCJE 27.04.2020 - 07.05.2020
Uwaga! Notatki zacznij przepisywać od lekcji 13 do 16. Nie odwrotnie. Zdjęcia notatek w zeszycie prześlij w Messengerku do mnie. W ZESZYCIE PISZ TYLKO NOTATKI, GDY JESTEŚ PROSZONY PODAWAJ SWÓJ ADRES E-MAILOWY ORAZ IMIĘ I NAZWISKO I WYKONUJ ĆWICZENIA TUTAJ, A POTEM KLIKAJ WYŚLIJ. 07.05.2020
Lekcja 16
Temat: Dwoje, dwóch, dwie… czyli o liczebnikach zbiorowych.
Wpisz swoje imię i nazwisko i wykonaj ćwiczenie. Pamiętaj, żeby kliknąć SUBMIT ANSWERS. Twoja aktywność i wynik pojawi się u mnie w panelu nauczyciela.
06.05.2020
Lekcja 15
Temat: Interaktywny sprawdzian wiadomości o baroku.
https://docs.google.com/forms/d/1ID68xM6e_yEOsGybCaPp55mRM3UyBVwhjMsmB_hjusA/edit
05.05.2020
A dziś Wam proponuję interaktywny sprawdzian. #powodzenia. Proszę zalogować się pod tym linkiem i obligatoryjnie wpisać swój e-mail oraz imię i nazwisko.
Po ukończeniu sprawdzianu kliknij prześlij, a potem przyjdzie na Twój e-mail wiadomość z uzyskaną oceną oraz wynikiem. Patrz poniżej:
Skala punktowa ocen:
37-40 - bdb
30 - 36 - db
20-29 - dst
12 - 19- dop
0- 11- ndst
Lekcja 14
Temat:Powtórzenie wiadomości o Baroku.
Otwórz swój zeszyt do języka polskiego i przeczytaj wszystkie notatki od lekcji: W świecie cywilizacji Baroku. Naucz się na pamięć wszystkich definicji, przeanalizuj ćwiczenia i autorów, oraz prześledź naszą interpretację i analizę dotychczas poznanych wierszy barkowych.
ZADANIE DOMOWE
DLA CHĘTNYCH (na ocenę celującą):
Stwórzcie 2-3 osobowe zespoły. A następnie interaktywnie stwórzcie komiks własnego oryginalnego pomysłu. Wymyślcie swój scenariusz, dialogi, zaprojektujcie postaci. Do jego stworzenia posłużcie się tym programem: https://www.makebeliefscomix.com/. Na samym końcu, wpiszcie swój adres email oraz mój. Wpiszcie nazwiska osób, które tworzyły grupę oraz nazwę komiksu. Miłej zabawy i #powodzenia. Macie czas do 24 maja 2020. Najlepsze prace zostaną nagrodzone szóstkami.
04.05.2020
Lekcja 13
Temat: „Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej” – podróże bliskie i dalekie Jana Chryzostoma Paska, czyli o tym czym jest makaronizacja języka.
Uwaga! Notatki zacznij przepisywać od lekcji 9 do 12. Nie odwrotnie.
Proszę zalogować się pod tym linkiem i obowiązkowo wpisać swój e-mail oraz imię i nazwisko. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu i na platformie wykonać interaktywne ćwiczenia. Link znajduje się poniżej:
__________________________________
Zdjęcia notatek w zeszycie prześlij w Messengerku do mnie
W ZESZYCIE PISZ TYLKO NOTATKI, GDY JESTEŚ PROSZONY PODAWAJ SWÓJ ADRES E-MAILOWY ORAZ IMIĘ I NAZWISKO I WYKONUJ ĆWICZENIA TUTAJ, A POTEM KLIKAJ WYŚLIJ. #powodzenia.
28.04.2020
Lekcja 12
Temat: Zalety, które stały się wadami. Ernest Bryll "Portret sarmacki".
27.04.2020
Otwórz prezentację i samodzielnie w zeszycie zrób notatkę. Zapisz, tylko te informacje, które są ważne i które mogą Ci się przydać na sprawdzianie, który napiszesz bezpośrednio po długim weekendzie.
26.04.2020
Lekcja 10-11
27.04.2020
Lekcja 9
ARCHIWUM: LEKCJE 30.03.2020 - 08.04.2020
W tym tygodniu klasy Ia i Ib otrzymują cztery tematy do przygotowania z języka polskiego, ponieważ wg planu język polski obie klasy mają od poniedziałku do środy. Proszę przepisać notatki do zeszytów. Zdjęcia przepisanych notatek wraz z zadaniami z Epodręcznika.pl, proszę wysłać na mój adres e-mailowy lub Messengera do niedzieli 20.04.2020 do godziny 18:00. Bardzo proszę systematycznie przesyłać pełne notatki bez luk czy braków. Uwaga! Notatki zacznij przepisywać od lekcji 5 do 8. Nie odwrotnie. #powodzenia.
W związku ze zbliżającymi się świętami życzę wszystkim dużo zdrowia i aby te święta były pełne wiary i nadziei, radosnych spotkań przy wielkanocnym stole oraz smacznego święconego jajka.
08.04.2020
Lekcja 8
Temat: Nieuniknione przemijanie – Mikołaj Sęp Szarzyński „Epitafium Rzymowi”.
Zapisz notatkę w zeszycie:
Przeczytaj wiersz: W zeszycie zapisz odpowiedzi na pytania do wiersza:
Dla chętnych:
Obejrzyj obraz i odpowiedz na pytania w zeszycie:
__________________________________________________
07.04.2020
Lekcja 7
Temat: Niepokoje człowieka baroku... Mikołaj Sęp Szarzyński „Sonet IV. O wojnie naszej, którą wiedziemy z szatanem, światem i ciałem”.
Przeczytaj wiersz Mikołaja Sępa SzarzyńskiegoW zeszycie odpowiedz na pytania:
Dla chętnych:
Epodreczniki.pl - temat: „Wątły, niebaczny, rozdwojony w sobie?” – Mikołaj Sęp Szarzyński
____________________________________________________
06.04.2020
Lekcja 6
Temat: Hardy Bohun nigdy nie zhańbił ohydą tchórzostwa… czyli „ch” i „h” – poradnia językowa. Przypomnij sobie zasady pisowni ch i h
W zeszycie uzupełnij poniższy tekst. #powodzenia.
______________________________________________________________________________
06.04.2020
Lekcja 5
Temat: Piękno uczuć i słów - William Szekspir „Romeo i Julia.
1. .Prosze zalogować się na swoją skrzynkę mailową. Otwieramy link z materiałami udostępnionymi w portalu Epodreczniki.pl.
2. Następnie czytamy materiał. Waszym zadaniem jest odpowiedzieć na ćwiczenia 1.1 - 5.3, odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.
DLA CHĘTNYCH:
DLA CHĘTNYCH:
#powodzenia.
__________________________________________________________
Zajęcie z języka polskiego na tydzień od 30.03.2020 - 05.04.2020 zostały skumulowane w 2 większe zagadnienia. Pod tym postem macie do wykonania zadania. Na te 4 tematy macie czas do 05.04.2020. Wszystko wpisujemy do zeszytu i postępujemy zgodnie z instrukcją.
Proszę postępować zgodnie z instrukcją (kolor czerwony)
Zapisz lekcję i temat:
Lekcja 3-4
Temat: Kim jest Makbet? O tytułowym bohaterze dramatu.
Wpisz notatkę do swojego zeszytu:
W tym tygodniu proponuję Wam oglądnąć Waszą lekturę William Szekpir "Makbet". Jest to spektakl w reżyserii Andrzeja Wajdy.Po oglądnięciu spektaklu wykonajcie ćwiczenia znajdujące się w poniższych linkach:
Pora na ćwiczenia z epodręcznika.pl.
Zaczniemy od zadania 1. Proszę otworzyć poniższy link i uważnie przeczytać znajdujące się tam dialogi pomiędzy bohaterami.
Po przeczytaniu dialogów, proszę otworzyć poniższy link i wykonać ćwiczenia interaktywne 1-8 : Nie musisz ich przepisywać, wystarczy, że podasz mi swój e-mail, a wyślę Ci do nich dostęp.
Dziękuję Wszystkim, którzy sumiennie i odpowiedzialnie podchodzą do nauki i rzetelnie wypełniają ćwiczenia.
#napolskimfajniejest
#wdomufajniejest
#wdomufajniejest
Lekcja 1-2
Temat: Zamiast sprawdzianu! #trzebasobieradzic
Wszystkim, które zwinne oczka pozwoliły wypatrzyć pojęcia ze swej strony gratuluję. Świetnie się spisaliście.
Kolejny dzień i kolejna przygoda z językiem polskim. Wciąż pozostajemy w epoce Renesansu, a nie sposób nie mówić o tej epoce pomijając największego z polskich poetów i to prawdziwego "poetę doctus" (przypominam pojęcie z poprzednich zajęć), zapewne większość z Was domyśla się o kogo chodzi. Tak macie rację to Jan Kochanowski.
Zapraszam Was do zapoznania się z interaktywnymi ćwiczeniami na stronie epodręczniki.pl
Z materiału z epodręcznika.pl proszę wykonać poszczególne zadania: 1.1; 1.2; 1.3; 2.1; 2.2; 2.3; 3.1; 3.2; 5.1; 5.2; 5.3; 5.4;
Z materiału z epodręcznika.pl proszę wykonać poszczególne zadania: 1.2; 1.3; 1.4; 1.5; 1.7; 1.8; 2.1; 2.3; 2.4; 2.6; 3.1; 3.2; 3.3; 4.1; 4.2; 4.3; 4.4; ćwiczenie 5; 6.1; 6.2; 6.3; 8.1; 8.2; 8.3; 8.4; 8.5; 8.6.
A teraz bardzo Was proszę o samodzielnie zapoznajcie się z tą prezentacją, przygotowaną z myślą o Was.
Ćwiczenia Wykonane. Brawo!!!
Teraz zapraszam Was do interaktywnego quizu. Proszę się podać swoje imię i nazwisko (bez pseudonimów) i odpowiedzieć na pytania. Im szybciej tym lepiej.
Oczywiście w komentarzach pochwalcie się swoim wynikiem. Najlepsze osoby będą nagradzane na tej stronie.
A dzisiaj mam dla Was karty pracy. Proszę je wykonać i zdjęcia odesłać do mnie na e-mail do: 05.06.2020 (w nieprzekraczalnym terminie)
Bardzo Was proszę o wykonanie karty zadań w zeszytach do języka polskiego, dotyczącej twórczości Jana Kochanowskiego i odesłanie zdjęć z wykonanego zadania na mój adres e-mailowy.
W razie pytań proszę o kontakt.
Powodzenia #zostańwdomu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz