Szukaj na tym blogu

język polski klasy 2

Moi drodzy,
09.06.2020 2b
12.06.2020 2a
Lekcja 22

Temat: Współcześni o Powstaniu warszawskim – Hubert Dobaczewski „Godzina W”.
Proszę zalogować się pod tym linkiem i obowiązkowo wpisać swój e-mail oraz imię i nazwisko. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu i na platformie wykonać interaktywne ćwiczenia. Link znajduje się poniżej:
https://docs.google.com/forms/d/1U3S60U_z5-LUX8tZW7mtmY-eT4RtRHxMaf91QAWlSuo/edit
03.06.2020 2b
05.06.2020 2a
Lekcja 21
Temat: Apel do narodu - K. K. Baczyński "Pokolenie". 
Zapisz notatkę w zeszycie:

02.06.2020 2b
04.06.2020 2a
Lekcja 20

Temat: Ocalamy pamięć o ofiarach Katynia. 
Oglądnij film: 
26-27.05.2020 2b
28-29.05.2020 2a
Lekcja 18-19
Temat: Obrońcy Westerplatte - Ewelina Pestka "Westerplatte". 
Oglądnij poniższy film: 
Zapisz notatkę w zeszycie: 
Westerplatte – uformowany w latach 1845–47 półwysep (wcześniej wyspa) w Gdańsku, przy ujściu Martwej Wisły do Zatoki Gdańskiej. W latach 1926–1939 eksklawa Rzeczypospolitej Polskiej wewnątrz terytorium Wolnego Miasta Gdańska, symbol wybuchu II wojny światowej. W okresie międzywojennym na terenie Westerplatte funkcjonowała Wojskowa Składnica Tranzytowa, której obrona we wrześniu 1939 stała się symbolicznym początkiem II wojny światowej oraz polskiego oporu przeciw agresji III Rzeszy. Miejsca związane z polem bitwy o Westerplatte zostały wpisane 1 września 2003 na listę Pomników historii.
21-22.05.2020 2a
19-20.05.2020 2b

Lekcja 16-17
Temat: Literatura czasów wojny i okupacji. E. Pestka "Westerplatte". 
Proszę do zeszytów przepisać całą prezentację:


15.05.2020 2a
13.05.2020 2b
Lekcja 15
Temat: Ćwiczenia ortograficzne: rzeczowniki typu: muzeum. 
PROSZĘ WPISAĆ DO ZESZYTU NOTATKĘ:
14.05.2020 2a
12.05.2020 2b
Lekcja 14

Temat: Urbanizm w poezji Juliana Tuwima - analiza i interpretacja wiersza "Mieszkańcy". 
Proszę zalogować się pod tym linkiem i obowiązkowo wpisać swój e-mail oraz imię i nazwisko. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu i na platformie wykonać interaktywne ćwiczenia. Link znajduje się poniżej:
https://docs.google.com/forms/d/1WlY4fWLS0yOm0pijIpnBHevEbLHSQgW6jLtfLaaa-d0/edit
06.05.2020
08.05.2020
Lekcja 13
Temat: Julian Tuwim "Do krytyków", czyli niepoważnie do poważnych - lekcja zdalna. 
Proszę zalogować się pod tym linkiem i obowiązkowo wpisać swój e-mail oraz imię i nazwisko. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu i na platformie wykonać interaktywne ćwiczenia. Link znajduje się poniżej:
05.05.2020 2b
07.05.2020 2a
Lekcja 12
Temat: Co sądzi o poezji poeta? - Julian Tuwim "Poezja"-lekcja zdalna. 
Proszę zalogować się pod tym linkiem i obowiązkowo wpisać swój e-mail oraz imię i nazwisko. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu i na platformie wykonać interaktywne ćwiczenia. Link znajduje się poniżej:
28.04.2020 2b
30.04.2020 2a
Proszę do zeszytów wpisać tylko temat lekcji, pozostałe ćwiczenia proszę wykonać tu. Nie zapomnij wpisać swojego adresu e-mail, imienia i nazwiska oraz na końcu kliknij prześlij. Twoja odpowiedź pojawi się u mnie w panelu dla nauczyciela. 
Lekcja 11


22.04.2020 2b
24.04.2020 2a
Lekcja 10

Temat: Obrazy krzyczą. Jak zinterpretować dzieło sztuki?
Przeczytaj prezentację:

ZADANIE DOMOWE

Proszę zalogować się w portalu Epodreczniki.pl i na platformie wykonać ćwiczenia 1 do 7 online. Aby znaleźć zadania przejdź do sekcji SPRAWDŹ SIĘ. Wasze wyniki pokażą mi się w panelu nauczyciela: 
Link dla niezalogowanych: https://epodreczniki.pl/a/jak-analizowac-dzielo-malarskie/DLM8fvVnU
-----------------------------------------------------------------
21.04.2020 2b
23.04.2020 2a
Proszę do zeszytów wpisać:
Lekcja 9
Temat: W duchu Awangardy Krakowskiej - Julian Przyboś „Lipiec”
PROSZĘ WPISAĆ DO ZESZYTU NOTATKĘ: 
 Proszę na głos odczytać wiersz:
 Proszę w zeszycie odpowiedzieć na pytania do wiersza:

15.04.2020 2b
17.04.2020 2a
Proszę do zeszytów wpisać:
Lekcja 8
Temat: Zniewolenie formą – „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza.
PROSZĘ WPISAĆ DO ZESZYTU NOTATKĘ: 
Wejdź w prezentację o "Ferdydurke" Witolda Gombrowicza i sam wykonaj krótką notatkę w swoim zeszycie. Zapisz tylko te informacje, które uważasz, że będą dla Ciebie przydatne.
ZADANIE DOMOWE
Proszę zalogować się w portalu Epodreczniki.pl i w zeszycie wykonać ćwiczenie: Ćwiczenie 3.7 
Link dla niezalogowanych: https://epodreczniki.pl/a/nowoczesnosc-jako-zrodlo-cierpien/DHUTFD85Y
___________________________________________________
07-8.04.2020 2b
16.04.2020 2a
Proszę do zeszytów wpisać:
Lekcja 7
Temat: Formy wypowiedzi. Recenzja, rozprawka i charakterystyka - ćwiczenia w tworzeniu wybranych form tekstów. 
Obejrzyj teraz cały film "Bóg nie umarł" 2014 w reżyserii Harolda Cronka.
Zadanie domowe
Napisz recenzję filmu "Bóg nie umarł"  z 2014 w reżyserii Harolda Cronka.
ALBO
nakręć wideorecenzję trwającą minimum 2 minuty w formacie mp4.
Uwaga! Nie musisz pokazywać swojej twarzy, twórczo wykorzystaj scenki z filmu. Bądź kreatywny!
Sposób oceniania: poprawność formy wypowiedzi (punkty instrukcji), poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna, kreatywność
Na zdjęcia recenzji czekam do 20.04.2020.
________________________________________
01.04.2020  2b
03.04.2020 2a
Lekcja 6
Temat: Związki frazeologiczne - ćwiczenia
A dziś Wam proponuję interaktywną kartkówkę. Proszę wpisać swoje imię i nazwisko (bez pseudonimów) i zalogować się pod tym linkiem. 
klasa IIa
klasa IIb

Skala ocen: 29-27 - bdb
                      26-23 - db
                      22-15 - dst
                      14 - 10 - dop
                      9- 0 - ndst 
_______________________________
31.03.2020 2b
02.04.2020 2a
Lekcja 5
Temat: My, pokolenie wolności - Małgorzata Hillar "My z drugiej połowy XX wieku". 
 Teraz przeczytajcie wiersz i sami spróbujcie odpowiedzieć na pytania (ustnie) 
 Przepisz do zeszytu jakie cechy ma człowiek końca XX wieku na zewnątrz i wewnątrz: 
Przerysujcie tabelkę do zeszytów i spróbujcie ją uzupełnić Waszymi skojarzeniami. 
Na zdjęcia przepisanych notatek czekam do końca tego tygodnia (05.04.2020). Przypominam o zadaniu domowym z poprzedniego tygodnia. 
#zostańwdomu
_______________________________________________________________
25.03.2020 2b
27.03.2020 2a
Lekcja 4
Temat: O miłości poważnie i żartobliwie – Julian Tuwim „Colloquium niedzielne na ulicy”. 
Najpierw posłuchajcie wiersza: 
Teraz sami odczytajcie wiersz: 
Po przeczytaniu wiersza sami spróbujcie odpowiedzieć na pytania: 
Jaki pogląd na miłość został zaprezentowany w tym wierszu?
Które z synonimicznych określeń tego uczucia (flirt, miłostka, romans) byłoby najlepsze dla określenia istoty uczucia, o którym mowa w tekście Tuwima?
Czy sposób mówienia o miłości zależy od czasów, w których się żyje?
Jakie czynniki świadczą o większej lub mniejszej łatwości w wyrażaniu swych emocji i doborze słownictwa?
W zeszytach proszę zapisać notatkę:
Na zdjęcia przepisanych notatek czekam do końca tego tygodnia (29.03.2020). Przypominam o zadaniu domowym z poprzedniego tygodnia. 
#zostańwdomu
_________________________________________________________________________________
24.03.2020 2b
26.03.2020 2a

Lekcja 3
Temat: Ćwiczenia ortograficzne. Pisowania ó i u. Kłopotliwe przedrostki: -s czy z-. 
Proszę przypomnieć sobie zasady pisowni "ó" i "u" i przepisać je do zeszytu. Zdjęcie notatki proszę wysłać na mojego maila lub messengera

_____________________________________________________________
18.03.2020 2b
20.03.2020 2a 
 Lekcja 2
Temat: Chwilo trwaj, jesteś piękna! – Leopold Staff „Wysokie drzewa” i idea franciszkanizmu.







 NOTATKĘ PROSZĘ PRZEPISAĆ DO SWOJEGO ZESZYTU:  
Przygotowałam specjalnie z myślą o Was kartę pracy do wykonania w domu: 

SPOŚRÓD PODANYCH TEMATÓW, WYBIERZ JEDEN I NAPISZ WYPRACOWANIE (MINIMUM 250 SŁÓW)
• 1) Są granice, których przekraczać nie wolno. Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem w oparciu o powieść Zofii Nałkowskiej „Granica”. Napisz rozprawkę.
• 2) Jakie granice moralne przekroczył Zenon Ziembiewicz i jakie to miało skutki na jego życie? – Napisz wypracowanie.
• 3) Napisz list do redakcji tygodnika „Niwa”, w którym oceniasz Zenona Ziembiewicza według haseł dekalogu.
• 4) Napisz list do Szymona Gajowca, w którym uzasadnisz stwierdzenie, że „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego jako przestroga przed rewolucją.
• 5) Opisz w formie referatu wpływ rewolucji na życie i charakter człowieka.
BARDZO PROSZĘ, ABY wypracowanie napisać własnoręcznie (nie drukować) w zeszytach do języka polskiego, a następnie zrobić zdjęcie i przysalać na mój e-mail.
_________________________________________________
17.03.2020 2b
19.03.2020 2a
 Lekcja 1
Temat: Optymistyczny autoportret – Kazimierz Wierzyński „Zielono nam w głowie”.
Przeczytajcie podany wiersz: 
Kazimierz Wierzyński
ZIELONO MAM W GŁOWIE
Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną,
Na klombach mych myśli sadzone za młodu,
Pod słońcem, co dało mi duszę błękitną
I które mi świeci bez trosk i zachodu.
Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety
Rozdaję wokoło i jestem radosną
Wichurą zachwytu i szczęścia poety,
Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną.
dla chętnych można posłuchać: 



NOTATKĘ PROSZĘ PRZEPISAĆ DO SWOJEGO ZESZYTU:  

Miłego dnia życzę Wszystkim czytelnikom i pamiętajcie #zostańwdomu. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz