Szukaj na tym blogu

język angielski 2a

Welcome class 2a,
I would like to start our lesson like this. Unfotunatelly I can't. I will prepare for you same materials to do revision at home. 
18-19.06.2020
Lesson 22-23
Topic: Present Tenses – grammar activities
1. Korzystając z poniższego linku otwórz podręcznik na stronie 11 https://egis.com.pl/pl/strefanauczyciela/podrecznikionline/on_screen_b1_b2

2. Wykonaj ćw. 5 str.11/ex 5 p.11 Fill in the sentences with the verbs in the correct present tense./Wpisz czasowniki z nawiasu w odpowiedni czasie teraźniejszym/Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
3. Wykonaj ćw. 10 str.11/ex 4 p.11 Complete the sentences in correct present tense /Napisz zdania w czasie teraźniejszym. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
4. Wykonaj ćw. 2 str.10/ex 2 p.10 Fill in the pharses with verbs go/have/do/Dopasuj czasowniki do wyrażeń/Odpowiedzi zapisz w zeszycie. 3. Wykonaj ćw. 4 str.10/ex 4 p.10 Write sentences in present simple and present continuous tense /Napisz zdania w czasie teraźniejszym. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
5. Wykonaj ćw. 5 str.11/ex 5 p.11 Fill in the sentences with the verbs in the correct present tense./Wpisz czasowniki z nawiasu w odpowiedni czasie teraźniejszym/Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
6.. Wykonaj ćw. 10 str.11/ex 4 p.11 Complete the sentences in correct present tense /Napisz zdania w czasie teraźniejszym. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Bardzo proszę przesyłać zdjęcia Waszych notatek lekcyjnych wraz z ćwiczeniami na mojego maila pietrzycka900@interia.pl  do końca tego tygodnia
HOMEWORK
04-05.06.2020
Lesson 20-21
Topic: Clothes & personality – słownictwo. Phrasal verbs with “look” & prepositionsćwiczenia. Jobs & adjectives – słowotwórstwo.
Zapisz słówka w zeszycie:
look forward - czekać
look up - patrzeć do góry
look up to - patrzeć na 
look after - opiekować się
look for - czekać
look down on - spoglądać w dół
Wykonaj ćwiczenia tutaj, wpisz w luki prawidłowe słowo potem kliknij finish i kliknij email my answer to my teacher, wpisz swoje dane i mój email: pietrzycka900@interia.pl, a potem kliknij send


29.05.2020
Lesson 19
Topic: The Akha Way - ćwiczenia w mówieniu, praca z tekstem, wybór wielokrotny i odpowiedzi na pytania.
W zeszycie przetłumacz słówka:
fairly short-
dark in complexion-
colorfully embroidered black shirts and skirts-
thick black leggings-
distincitve hats-
remarkably tough-
spirited-
cheerful-
initially-
skin colour-
characteristic-
to learn by heart-
importance-
to come together-
to bring in-
to look for-
Przeczytaj tekst The AKHA WAY i wykonać ćwiczenie 4 na stronie 7:
Potem zrób zdjęcie i wyślij do mnie na messengerku. 

28.05.2020
Lesson 18
Topic:Describing people – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. 
Dopasuj numer z opisem do osoby. Przeciągnij cyfrę na kółko. Potem zrób zdjęcie i wyślij do mnie na messengerku. 

Describe people, an interactive worksheet by Lucimar
liveworksheets.com

21.05.2020
22.05.2020
Lesson 16-17
Topic: DARTMOOR. A GRANITE LANDSCAPE - reading comprehension. 
Przepisz i przetłumacz do zeszytu słówka:
natural beauty-
granite-
surface-
magma-
cool-
flat-tooped moorland-
outcroops-
V-shaped river valley-
streams-
soil-
sheep farming-
mining -
quarrying-
main industries-
copper-
tin-
vein -
mine-
industry-
Przeczytaj tekst "DARTMOOR. A GREAT LANDSCAPE" i przepisz do zeszytu ćwiczenie 2 wraz z  uzupełnionymi lukami na podstawie tekstu. 

14.05.2020
15.05.2020
Lesson 14-15
Topic: Progress check 8. 
Proszę do zeszytów wpisać tylko temat lekcji. Ćwiczenia proszę wykonać tu. Nie zapomnij wpisać swojego adresu e-mail, imienia i nazwiska oraz na końcu kliknij prześlij. Twoja odpowiedź pojawi się u mnie w panelu dla nauczyciela. 

07.05.2020
08.05.2020
Lesson 12-13
Topic: Zalipie and Aspen – teksty z lukami.
Proszę przetłumaczyć i przepisać do zeszytu:
 minor -
treatment -
artwork -
competition -
designs -
pattern -
surface -
particular -
spectacular-
require -
belief - 
Następnie wykonaj ćwiczenie na tej platformie.
Wpisz swoje imię i nazwisko i wykonaj ćwiczenie. Pamiętaj, żeby kliknąć SUBMIT ANSWERS. Twoja aktywność i wynik pojawi się u mnie w panelu nauczyciela. Pamiętaj! Musisz wykonać zadanie do końca

Proszę do zeszytów wpisać tylko temat lekcji. Sprawdzian proszę wykonać tu. Nie zapomnij wpisać swojego adresu e-mail, imienia i nazwiska oraz na końcu kliknij prześlij. Twoja odpowiedź pojawi się u mnie w panelu dla nauczyciela. 
W razie potrzeby użyj suwaka lub strzałek, aby swobodnie poruszać się między pytaniami. Pamiętaj! Musisz udzielić odpowiedzi na każde pytanie. 
30.04.2020
Lesson 11
Topic: Language focus 8 - test pisemny

24.04.2020
Lesson 10
Topic: An informal letter describing a place 
1. Otwórz podręcznik na stronie 126 i wykonaj ćwiczenie 3a. Odpowiedzi zapisz w zeszycie: 
ZADANIE DOMOWE
Napisz e-mail do Mario i opisz wyjątkowe dla Ciebie miejsce w Polsce. 
Write a letter to Mario about a place in Poland that is special to you. Use 120- 160 words. 
Pisząc list korzystaj z właściwej kolejności paragrafów. Możesz wspomagać się listem na stronie 126 ćw.2. 
Wstęp – Hi Mario, (Powody dlaczego piszemy list).
Część główna listu: Opisz to miejsce i podaj powód dlaczego jest wyjątkowe. Zakończenie: Zdanie podsumowujące: Best wishes/love/regards-pozdrawiam.
__________________________________________________
23.04.2020
Lesson 9
Topic: Planing a trip - dialogi 
Pod tematem lekcji wpisz słówka: (Write down words into your notebook
seat belt- pasy bezpieczeństwa
departure lounge- hala odlotów
quay- nadbrzeże 
check up- sprawdzać 
took up- podjąć
runway- pas startowy 
deviated- odchylone
check in- zameldować się 
declared- zdeklarowany 
took off- zdjąć 
life belt- pas ratunkowy 
flight attendant-stewardesa 
on deck - na pokładzie
off the beaten teack - na uboczu
check over - sprawdź, zbadaj
with her own pace - w swoim własnym tempie
1. Posłuchaj nagrania i odpowiedź na pytania poniżej:

1. My dad is driving me to Valerie's house and I'll be staying there for _____weeks. 
A. 3                B. 2                    C. 4
2. Valerie lives on a_______
A. farm          B. camp              C. dormitory
3. We will play up in the hayloft after we have helped put the ______into the barn. 
A. bales         B. belts                C. barns
4. Her mom is a good _________ and will feed us well.
A. cooker       B. cooks             C. cook
5. There is a nice ________ where we can go swimming. 
A.park                  B. pool                C. pond
2. Uzupełnij poniższe zdania słowem. Możesz je użyć w odpowiedniej formie.
17.04.2020
Lekcja 8
Temat: Diffrent trips and journeys -   ćwiczenia w słuchaniu, słownictwo. Subject & object questions – tworzenie pytań i ich intonacja.
Obejrzyj film i odpowiedz na pytania w zeszycie: 
1. Where did the writer's brother just go to?
A. USA and Mexico B.Italy and France  C. Poland and Russian
2. What did he visit in Paris? 
A. the Eiffel Tower B. Louvre Museum C. Cathédrale Notre-Dame de Chartres
3. What did he see in Veniece?
A. restaurants B.  St. Mark's Basilica C.the canals
4. Is he good at speaking Italian? 
A. No, he isn't B. yes, he is C. yes, he was
5. Where would he like to travel to next year? 
A.Belarus  B. Germany C.  England

Wpisz słówka do zeszytu:(Write down words into your notebook
expedition-wyprawa
flight - lot
tour - wycieczka (podczas np. podróży)
voyage - podróż (np. morska lub kosmiczna)
itinerary - plan podróży
package tour - zorganizowana wycieczka
trip - wyjazd (do konkretnego miejsca lub cel jest jasno określony) 
travel - podróżować/podróż
cruise - rejs
crossing - przejście 
journey - podróż z jednego miejsca do drugiego
Wykonaj zadania w zeszycie: 
2. W ZESZYCIE WPISZ W LUKI ODPOWIEDNIE SŁOWO UZUPEŁNIAJĄCE DEFINICJE. 

3. W ZESZYCIE UZUPEŁNIJ LUKI ODPOWIEDNIM SŁOWEM

_________________________________________________________
16.04.2020
Lekcja 7
Temat: Clauses of purpose and result. 
Zapisz notatkę w zeszycie: 
1)"Such" ('taki' + (przymiotnik) + rzeczownik)
2) "so" ('tak' + przymiotnik lub przysłówek) 
-It's such a beautiful day. To taki piękny dzień.
-I'm so tired. Jestem tak zmęczony.
3) "such" + "a/an" + (przymiotnik) + rzeczownik w liczbie pojedynczej
-He's such an advisor! I couldn't have found a better one.Taki z niego doradca! Nie mogłem znaleźć nikogo lepszego.
4) "so" + przymiotnik + "a/an" + (rzeczownik w liczbie pojedynczej)
-He's so patient with children. Does he have younger siblings?Jest taki cierpliwy w podejściu do dzieci. Czy on ma młodsze rodzeństwo?
5) so+ przymiotnik/przysłówek + that 
-It rained so heavily that the trip was cancelled. 
6) so + few/many + rzeczownik w liczbie mnogiej + that 
-There are so many good restaurants that it's difficult to choose. 
7) so+ little/much + rzeczownik niepoliczalny + that
-There were so much noise that I couldn't sleep. 

Przepisz do zeszytu całe ćwiczenie 9 ze strony 126 i zakreśl poprawną odpowiedź. (Let's do ex 9 p 126 in your notebooks) 
_____________________________________________________
03.04.2020
Lekcja 6
Temat: Relative Clauses – analiza tekstów, ćwiczenia gramatyczne.
Zapisz w zeszycie zaimki względne (Write down into your notebook relative pronouns)
who - który (do ludzi)
which - który (do przedmiotów i zwierząt)
whose - czyj (ludzie, przynależność)
when - kiedy
where - gdzie 
Posłuchaj, jaką lekcję o Relative Clouses proponuje Rząd na lekcje z gov.pl (You can check what our government propose about Relative Clouses):Wszystkie materiały dostępne w tym linku. (available online)  https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty16

Teraz Otwórz podręcznik na stronie 122. (Open your book at the page 122 (available online) Wykonaj zadania 2, 4, 5 ze strony 122/123 i odpowiedzi wpisz do zeszytów. (Let's do ex. 2, 4, 5 p. 122-123. Write answers into your notebookNie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 2 p. 122), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 
WSKAZÓWKI do ćwiczeń: 
ćw. 2 str 122 - uzupełnij luki słowami: who, where, whose, which
ćw. 4 str 122 - uzupełnij zdania słowami: who, where, whose, which 
ćw. 5 str 122 - połącz oba zdania używając: who, which, whose, where. Przepisz je do zeszytu.

Bardzo proszę przesyłać zdjęcia Waszych notatek lekcyjnych wraz z ćwiczeniami na mojego e-maila  lub Messengera do końca tego tygodnia. 
________________________________________________
02.04.2020
Lekcja 5
Temat: Last holidays – dialogi: ćwiczenia w słuchaniu i mówieniu. Forming verbs, phrasal verbs with check & prepositions – ćwiczenia. 
Today we will learn some new words and phrases.Pod tematem lekcji  wpisz te słówka (Write words down into your notebooks):
check out -wymeldować się/sprawdzić/powstrzymywać 
check in - zameldować się
check  on  - kontrolować 
check over - sprawdzić (np dokumenty), badać 
check  off - odhaczyć 
polutted - zanieczyszczony
crowded - zatłoczony
traffic - korek
heavy - ciężki 
unspoilt - nietknięty
close - blisko 
peaceful - spokojny
at the platform - na peronie
lack of - brak
tick off - odfajkować (przy kontroli) 

Teraz Otwórz podręcznik na stronie 121. (Open your book at the page 121 (available online) Wykonaj zadania 9, 10, 11, 12 ze strony 121 i odpowiedzi wpisz do zeszytów. (Let's do ex. 9, 10, 11, 12 p. 121. Write answers into your notebookNie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 9 p. 121), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 


WSKAZÓWKI do ćwiczeń: 
ćw. 9 str 121 - zastąp wyrażenie w nawiasie odpowiednią kolokacją z check
ćw. 10 str 121 - wpisz podane słowa do zdań 
ćw. 11 str 121 - do podanych w nawiasie słów dopisz końcówkę -en lub -ise
ćw. 12 str 121 - wybierz odpowiednie słówko 

Bardzo proszę przesyłać zdjęcia Waszych notatek lekcyjnych wraz z ćwiczeniami na mojego e-maila  lub Messengera do końca tego tygodnia.
 _______________________________________________
27.03.2020
Lekcja 4
Temat:Holiday activities – słownictwo, dialogi. City & country life – słownictwo.

Przepisz poniższy schemat lub wydrukuj i wklej go do zeszytu: 
Write down this sketch into your notebooks. If you have printer, you can print it and stick into your notebook. 
Otwórz podręcznik na stronie 120. (Open your books at the page 120 (available online)
Wykonaj ćwiczenia: 4,5,8 p. 120-121
Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 4 p. 120), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 
W ćwiczeniu 4 wybierz odpowiednie słówko, które poprawnie uzupełni zdanie. 
ex. 4 p. 120 Complete the sentence with: prefer, take, try, lie, go, shop, write, enjoy, practice in the correct form. 

W ćwiczeniu 5, wykreśl słowo, które nie pasuje do pozostałych. 
ex. 5 p. 120 choose the odd word out. Check in the Word List. 

W ćwiczeniu 8 wybierz słowo, które poprawnie uzupełni zdanie. ex. 5 p. 121 choose the correct word. 

Na zdjęcia przepisanych notatek czekam do końca tego tygodnia (29.03.2020). Przypominam o interaktywnych QUIZACH z poprzedniego tygodnia. 
#zostańwdomu


Dla chętnych. 
Proponuję wam też wykreślanki do ćwiczenia słownictwa w domu. 


____________________________________________________________
26.03.2020
Lekcja 3
Temat: Simply Unforgettable – praca z tekstem, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu, projekt ICT.

Today we will learn some new words and phrases
Pod tematem lekcji  wpisz te słówka (Write words down into your notebooks):
maze - labirynt 
pavilions - pawilon
wander- zabłądzić 
peaceful- spokojna 
overnight- nocny
board- tablica
float- pływak
sledging- jazda na sankach 
natural phenomenon- zjawisko naturalne
carved- rzeźbiony 
rock- skała
mouth-watering- przepyszne 
entertained- zabawne 
definitely- zdecydowanie
magnificient- wspaniały
off the beaten track- na uboczu
remind- przypomnieć
separated- rozdzielony 
exhausted- wyczerpany 

Otwórz podręcznik na stronie 118. (Open your books at the page 118 (available online)
Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 3 p. 118), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 


Wykonaj ustnie zadanie 1.(Let's start from ex.1 p. 118. Do it oral)
  1a p.118/ Match the sentenses 1-4 to the texts/pictures A-D. Przeczytaj zdania od 1-4 i dopasuj je do zdjęć/tekstów A-D.

Następnie przeczytaj tekst "Simply Unforgetable" (Than read text "SIMPLY UNFORGETABLE" )

Podczas czytania tekstu podkreśl wszystkie słówka, których nie zrozumiałeś. Przepisz je do zeszytu i przetłumacz używając słownika. (Read this text aloud and write down into your notebook difficult words, than translate them).


Następnie wykonaj ćwiczenie 3 p.118 (Read questions 1-6 and match them to the texts A-D). Przeczytaj pytania od 1-6 i dopasuj je do tekstów A-D. Odpowiedzi wpisz w zeszycie
____________________________________________________
Lesson 2
Topic: Modal verbs- grammar activities.

Czasowniki modalne tworzą odrębną grupę czasowników, charakteryzujących się odrębnymi formami i funkcjami. Należą do nich: can, could, may, might, will, would, shall, should, ought to, must, need, dare i used to.Czasowniki modalne możemy podzielić według funkcji zastosowania. I tak, do wyrażenia:
możliwości i umiejętności zastosujemy - can, could i to be able to;
pozwolenia - may, might, can i could;
pewności i możliwości - may, might i could;
opinii i przypuszczenia - must i can't;
próśb - can, may, could, might;
obowiązku i konieczności - must i have to;
zakazu - mustn't, may not i can't;
braku obowiązku i przymusu - needn't, don't need i don't have to;
rady i zaleceń - shall i should;
opisania zwyczaju - used to i would;
śmiałości lub jej braku - dare;
oczekiwań i zobowiązań - should i ought to.
Czasowniki modalne łączy kilka cech:
A) brak końcówki -s w 3 osobie lp. czasu Simple Present
She can do it. - Ona może to zrobić.
B) po czasowniku modalnym występuje czasownik w formie bezokolicznika (z wyjątkiem ought to):
We must go there. - Musimy tam iść.
C) brak form ciągłych
D) czasowniki modalne występują w ściśle określonych czasach. Dlatego część z nich posiada formy zastępcze (np. can - to be able to; must - to have to), których używamy w pozostałych czasach:
I had to visit her. - Musiałem ją odwiedzić
I could speak English well some time ago. - Kiedyś potrafiłem mówić po angielsku dobrze.
Bardzo proszę o rozwiązanieponiższych ćwiczeń w zeszycie przedmiotowym i przesłanie ich na mojego maila gosia_szatkowska@interia.pl oraz pietrzycka900@interia.pl
Ćwiczenie 1: Uzupełnij zadania czasownikami modalnym: have to, don't have to, mustn't
       e.g. We don't have to go to work tomorrow. It's a dangerous time.
1.      You ….......... touch those animals. They are dangerous.
2.      We ….......... take the bus to school. It's too far to walk.
3.      The concert is free. You ….........pay.
4.      It's late. I …..........go now.
5.       You …....... leave the door open – the cats will come in.
6.      You …......... come if you don't want  to. I can go on my own.
7.      In Britain you.................. drive on the left.
8.      You …............. be very tall to play football.
Ćwiczenie 2: Uzupełnij zdania czasownikiem modalnym should lub shouldn't + odpowiednim czasownikie: drive, go, realx, study, walk , wear, leave
        e.g You should leave early. There might be a lot og traffic later.
1.      You …....................a jacket. It's quite cold today.
2.      I …...............tonight. I have an exam tomorrow.
3.      You …...........alone in the part of the city. Get a taxi.
4.      She …................. more. She's very stressed.
5.      People …................ so fast when it is raining.
6.      You …............... to bed early  tonight. You look really tired.
Ćwiczenie 3: Uzupełnij zdania czasownikiem modalnym may/might + odpowiednim czasownikiem: be cold, be ill, be in a meeting, not have time, not like it, win, go to the cinema
          e.g. I'm not sure what to do tonight. I might go to the cinema.
1.      Kate wasn't in class today. She ........................................
2.      He isn't answering his phone. He …...................................
3.      It's an unusual film. You ….....................................
4.      I don't know if I will finish it. I ….................................
5.      It's a difficult match but we ….........................
6.      Take your coat. It …..............................
 Ćwiczenie 4: Rozwiąż poniższe zadania interaktywne.
http://www.angielski.slowka.pl/testy,czasowniki-modalne-modal-verbs,t,178,978.html
http://www.angielski.slowka.pl/testy,czasownik-to-have-to-have,tw,190,997.html
https://www.englishpage.com/modals/interactivemodal8.html

Aby Was zmotywować do pracy, najlepsze wyniki będę publikować pod tym postem.

Feel free and you can send your scores in comments!!!
Lesson 1
Topic: Health and food vocabulary - review exercises, quizes

Wpisz słówka do zeszytu: (Write down vocabulary into your notebook) 

1 badanie (lekarskie)  medical examination
2      gips plaster (cast)
3      wypadek       accident
4      boleć      ache
5      znieczulenie anasthetic
6      środek odkażający      antiseptic (sanitizer)
7      stosować krem (maść)       apply cream
8      aspiryna aspirin
9      unikanie stresu    avoiding stress
10   bandaż   bandage
11   być na coś uczulonym        be allergic to something
12   być chorym   be ill
13   podbite oko  black eye
14   krew       blood
15   mózg      brain
16   wdech, wydech    breathe in, breathe out
17   problemy z oddychaniem breathing problems
18   podbić oko    bruise an eye
19   izba przyjęć   casuality department
20   przeziębić się       catch a cold
21   przyczyny stresu  causes of stress
22   badanie kontrolne      check-up
23   bóle w klatce piersiowej    chest pains
24   ospa wietrzna      chickenpox
25   dreszcze        chills
26   śpiączka coma
27   przeziębienie        common cold
28   wstrząśnienie mózgu concussion
29   patyczki higieniczne   cotton buds
30   waciki kosmetyczne cotton pads


W celu lepszego utrwalenia wiedzy, proszę wykonać ćwiczenia online:

Ćwiczenie 4:
Ćwiczenie 5:
https://wordwall.net/play/819/245/480________________________
Aby Was zmotywować do pracy, najlepsze wyniki będę publikować pod tym postem.

Feel free and you can send your scores in comments!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz