Szukaj na tym blogu

język angielski klasy 3

18.06.2020
Lesson 17
Topic: Technology - słownictwo. Test podsumowujący. 
Wykonaj ćwiczenia tutaj, wpisz w luki prawidłowe słowo potem kliknij finish i kliknij email my answer to my teacher, wpisz swoje dane i mój email: pietrzycka900@interia.pl, a potem kliknij send

17.06.2020
Lesson 16
Topic: Robots - słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. 
Wykonaj ćwiczenia tutaj, wpisz w luki prawidłowe słowo potem kliknij finish i kliknij email my answer to my teacher, wpisz swoje dane i mój email: pietrzycka900@interia.pl, a potem kliknij send

16.06.2020
Lesson 15

Topic: Gadgets - słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. 
Wykonaj ćwiczenia tutaj, wpisz w luki prawidłowe słowo potem kliknij finish i kliknij email my answer to my teacher, wpisz swoje dane i mój email: pietrzycka900@interia.pl, a potem kliknij send

Technology, an interactive worksheet by pietrzycka900
liveworksheets.com

15.06.2020
Lesson 14
Topic: Language focus - interaktywna kartkówka. 
A teraz powtórzcie wszystkie słówka z tego bloga i konstrukcje z make. Przygotowałam dla Was obowiązkowy sprawdzian. Proszę wejść w poniższy link i wpisać swój e-mail. Proszę wykonać wszystkie zadania:
https://docs.google.com/forms/d/148fw5fE-ryOE502XJSDE1vSOAxvyyc08oB5kMFJVcq0/edit?usp=drive_web
_________________________________________________

 ARCHIWUM: LEKCJE Z TYGODNIA 18.05 - 25.05.2020
18.05.2020
Lesson 13
Topic: Crime and punishment - słownictwo. Phrasal verbs with break and preopsitions. 
Proszę przepisać notatki do zeszytów:
Wykonaj ćwiczenia tutaj (kratki na odpowiedzi są aktywne), a potem zrób zdjęcie i mi je wyślij na messengerku: 

Crime people, an interactive worksheet by greatKristyna
liveworksheets.com
19.05.2020
Lesson 12

Topic: Watch out - praca z tekstem. Forming negative adjectives  - ćwiczenia słownikowe. 
Wykonaj ćwiczenia tutaj (kratki na odpowiedzi są aktywne), a potem zrób zdjęcie i mi je wyślij na messengerku: 

Prime time-3 module-3, 3b, an interactive worksheet by EvitaM
liveworksheets.com

20.05.2020
Lesson 10
Topic: Passive voice ćw. zmiana strony czynnej w bierną. 
Proszę zapisać notatkę w zeszycie 
21.05.2020
Lekcja 11

Temat: Clauses of purpose and result. 
Zapisz notatkę w zeszycie: 
1)"Such" ('taki' + (przymiotnik) + rzeczownik)
2) "so" ('tak' + przymiotnik lub przysłówek) 
-It's such a beautiful day. To taki piękny dzień.
-I'm so tired. Jestem tak zmęczony.
3) "such" + "a/an" + (przymiotnik) + rzeczownik w liczbie pojedynczej
-He's such an advisor! I couldn't have found a better one.Taki z niego doradca! Nie mogłem znaleźć nikogo lepszego.
4) "so" + przymiotnik + "a/an" + (rzeczownik w liczbie pojedynczej)
-He's so patient with children. Does he have younger siblings?Jest taki cierpliwy w podejściu do dzieci. Czy on ma młodsze rodzeństwo?
5) so+ przymiotnik/przysłówek + that 
-It rained so heavily that the trip was cancelled. 
6) so + few/many + rzeczownik w liczbie mnogiej + that 
-There are so many good restaurants that it's difficult to choose. 
7) so+ little/much + rzeczownik niepoliczalny + that
-There were so much noise that I couldn't sleep. 
Wykonaj ćwiczenia tutaj (kratki na odpowiedzi są aktywne), a potem zrób zdjęcie i mi je wyślij na messengerku: 

Clauses of result, an interactive worksheet by roxena
liveworksheets.com
_________________________________________________
 ARCHIWUM: LEKCJE Z TYGODNIA 20.04 - 24.04.2020
20.04.2020
Lesson 5
Topic: A description of a celebration - analiza przykładu, ćwiczenia przygotowawcze - wypowiedź pisemna. 
Pod tematem lekcji wpisz słówka: (Write down words into your notebook
unforgettable - niezapomniany 
incredible - niesamowity
huge - ogromy
take part - brać udział 
attempt- usiłować 
Posłuchaj nagrania i odpowiedź na pytania poniżej. 
 
1. The little Ghost and the cute little witch say nothing after receiving candy from the writer ?   T   F
2.  Every October 31st is Haloween?    T      F
3. People always decorate their house for Haloween? T    F
4. This year the speaker is dressing up as a skeleton?    T    F
5.  If you eat too much candy, you can get a stomach ache?   T   F

Otwórz podręcznik na stronie 62. (Open your books at the page 62 (available online)

Wykonaj ćwiczenie 2,4,5, ze stron 62-63 (Do ex. 2,4,5, p. 62-63. Write them into your notebook) 
Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 2 p. 62), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 
Tips: W zadaniu 2 uzupełnij lukę czasownikiem w odpowiednim czasie (Read the composition below and put the verbs in brackets into the correct tense) 
W zadaniu 4 wykreśl to słowo, które nie połączysz ze słowem wytłuszczonym. (choose the word that doesn't collocate) 
Tips: Uzupełnij luki przymiotnikiem z listy. (Fill the gaps in the paragraphs with adjectives from the list) 
HOMEWORK
Jesteś członkiem forum internetowego na temat kultury i sztuki. Ostatnio uczestniczyłeś w bardzo ciekawym wydarzeniu kulturalnym (np. festiwalu) i chciałbyś się podzielić wrażeniami z innymi członkami forum. Napisz na forum internetowym wiadomość w języku angielskim, w której:
* poinformujesz o tym wydarzeniu (opiszesz go)
*podasz skąd się o nim dowiedziałeś,
* opiszesz swoje wrażenia oraz opinie innych osób, które znasz, na temat tej imprezy kulturalnej,
* zachęcisz innych członków klubu do uczestnictwa w tym wydarzeniu.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z czterech podpunktów, pamiętając, że jej długość powinna wynosić od 80 do 130 słów.  Czas na wykonanie zadania do 5 maja 2020 !!!
_____________________________________________________________________________
21.04.2020
Lesson 6
Topic: Language focus 4 - ćwiczenia leksykalne i gramatyczne. 
Pod tematem lekcji wpisz słówka: (Write down words into your notebook
stuffed- nadziewany
anticipation- przewidywanie 
expectation- oczekiwanie
suspense- niepewność
finalise- sfinalizować 
conclude- wyciągnąć wniosek
cease- zaprzeczać
fasten-przymocować
attach- dołączyć
A teraz powtórzcie wszystkie słówka z tego bloga i konstrukcje z make. Przygotowałam dla Was obowiązkowy sprawdzian. Proszę wejść w poniższy link i wpisać swój e-mail. Proszę wykonać wszystkie zadania:
https://docs.google.com/forms/d/1sHqRHF6UHqGAjYtUHcq-pIAQrIKxroyf_MzoqPxnHq4/edit?usp=drive_web
Oceny wpiszę do dziennika wg tej skali:
31 - 29 - bdb
28 - 25 - db
24 - 20 - dst
19-12 - dop
11 - 0 - ndst 
________________________________________________________________________________
22.04.2020
Lesson 7

Topic: Breaking the law – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. 
Pod tematem lekcji wpisz słówka: (Write down words into your notebook
arson-podpalenie
blackmail-szantaż
burglary-kradzież z włamaniem
drug dealing-handel narokotykami
forgery-fałszerstwo
hijacking- uprowadzenie samolotu
kidnapping- porwanie
mugging-rozbój (napad)
murder-morderstwo
pickpocketing-kradzież kieszonkowa
rape-gwałt
robbery-kradzież (rabunek)
shoplifting- kradzież sklepowa
smuggling- przemyt 
stalking-prześladowanie
terrosism-terroryzm
theft- kradzież
hostage- zakładnik
flees- uciec (czmychnąć) 
escape- uciec
missing- zaginąć 
Posłuchaj nagrania i odpowiedź na pytania poniżej. 
1. My mother always told me that if I was _______. I could go up to a policeman. 
A. escape              B. lost               C.flees
2. I think policemen look very nice in their____. 
A. uniform           B. suit               C. clothes
3. He could even find things that were _______.
A. lost                  B. found            C. hidden
4. Sometimes I see police cars on the ______of the road. 
A. side                 B. left                C. right
5. The police officers warn people or give out _____. 
A. recept            B.tickets            C.  recipe

Otwórz podręcznik na stronie 69. (Open your books at the page 62 (available online)
Wykonaj ćwiczenie 1, 2, ze stron 69 (Do ex. 1,2, p. 69. Write them into your notebook) 
Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 2 p. 69), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie.
23.04.2020
Lesson 8

Topic: The camera never lies - reading comprehension. 
Pod tematem lekcji wpisz słówka: (Write down words into your notebook
CLUES-WSKAZÓWKI
FATAL-FATALNY
ON CALL-NA DYŻURZE
GATHERED- ZEBRAĆ
AID- POMOC
VISIBLE- WIDOCZNY
ACCURATE- DOKŁADNY
FOCUS ON-SKUPIĆ SIĘ NA 
DISCARDED- ODRZUCONA
CRUCIAL- ISTOTNY
EVIDENCE- DWÓD
WITNESS- ŚWIADEK
IMPACT- WPŁYW
UNPREDICTABLE- NIEOBLICZALNY 
Otwórz podręcznik na stronie 70. (Open your books at the page 62 (available online)
Wykonaj ćwiczenie 4 ze stron 70 (Do ex. 4 p. 70. Write them into your notebook) 
Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 4 p. 70), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie.
HOMEWORK
Wykonaj ćwiczenie 1-7 ze stron 146-147. Link do podręcznika znajdziesz tutaj. 
____________________________________________
ARCHIWUM: LEKCJE Z TYGODNIA 23.03 - 27.03.2020
18.03.2020
Lesson 1
Topic: LANGUAGE FOCUS 3 - ćwiczenia leksykalne i gramatyczne.
Otwórz podręcznik, który znajduje się w linku poniżej na stronie 32(Open your books at the page 32) ON Screen (podręcznik dla klas 3)
Wykonaj ustnie zadanie 1.(Let's start from ex.1 p. 32)
Następnie wykonaj zadanie 2 w zeszycie. (Than do ex.2 p.32)
https://issuu.com/ciochon/docs/onscreen-b1plus-b2/52
Zapoznaj się z poniższym słownictwem, wpisz je do zeszytu i przetłumacz. (Write down vocabulary into your notebooks. Then, translate it.)

Przejdźmy teraz do powtórzenia gramatyki. (p.41) Open your books at the page 41
https://egis.com.pl/pl/strefanauczyciela/podrecznikionline/on_screen_b1_b2
W tym celu proszę otworzyć poniższy filmik: Watch film about Present Simple and Past Simle.

W celu lepszego utrwalenia wiedzy, PROSIMY WYKONAĆ ĆWICZENIA ON-LINE ZAMIESZCZONE NA NASTĘPUJĄCEJ PLATFORMIE:
Ćwiczenie 2: https://wordwall.net/play/1012/134/742
Miłego dnia życzę Wszystkim czytelnikom i pamiętajcie #zostańwdomu. 
_________________________________________________________________
23.03.2020
Lesson 2
Topic: CELEBRATIONS & FESTIVALS - SŁOWNICTWO, ĆWICZENIA W CZYTANIU I PISANIU 

Otwórz podręcznik na stronie 53. (Open your books at the page 53 (available online)

Wykonaj ustnie zadanie 1.(Let's start from ex.1 p. 53. Do it oral.)
Twoim zadaniem jest uzupełnić luki wpisując słówka.
Następnie przejdź do strony 54 i przeczytaj tekst "THE TAR BAAL" (Than move to p.54. and read text "THE TAR BAAL" )
Podczas czytania tekstu podkreśl wszystkie słówka, których nie zrozumiałeś. Przepisz je do zeszytu i przetłumacz używając słownika. (Read this text aloud and write down into your notebook difficult words, than translate them).
Pod tematem lekcji  wpisz te słówka:
nestled - zagnieżdżony
outstanding natural beauty - wyjątkowe naturalne piękno
a hive of activity - gałąź działalności
flock of - stado
witness - świadek
swarm - rój
balance of - saldo
eye-catching costumes - przyciągające wzrok kostiumy
Elizabethian era - era Elżbietańska
hurl - rzucić
documented evidence - udokumentowane dowody
Następnie wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 55. (Than, do ex.3 p. 55)
Dla chętnych. 
Sam zobacz jak lokalni mieszkańcy świętują podczas tego festiwalu. (Watch film) Enjoy. 


HAVE A NICE DAY #STAYATHOME
______________________________________________________________________________
Lesson 3
Topic: Wishes and feelings - słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. Phrasal verbs with make and prepositions - ćwiczenia. 
Pod tematem lekcji wpisz słówka: (Write down words into your notebook
blow - dmuchać
threw- rzucać 
in charge of - zarządzać
put up - ustawić
roast - pieczeń
Otwórz podręcznik na stronie 56. (Open your books at the page 56 (available online)

Wykonaj ćwiczenie 3,4,5,6,7 ze stron 56-57 (Do ex. 3,4,5,6,7 p. 56-57. Write them into your notebook) 
Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 3 p. 56), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 
A teraz zapisz w zeszycie graf (Write down sketch into your notebook)
Następnie wykonaj zadanie 8 ze strony 57 (Let's do ex. 8 p. 57) Twoim zadaniem będzie dopasować zdania do podanych wcześniej znaczeń  MAKE.
HOMEWORK
Jesteś członkiem forum internetowego na temat kultury i sztuki. Ostatnio uczestniczyłeś w bardzo ciekawym wydarzeniu kulturalnym (np. festiwalu) i chciałbyś się podzielić wrażeniami z innymi członkami forum. Napisz na forum internetowym wiadomość w języku angielskim, w której:
* poinformujesz o tym wydarzeniu (opiszesz go)
*podasz skąd się o nim dowiedziałeś,
* opiszesz swoje wrażenia oraz opinie innych osób, które znasz, na temat tej imprezy kulturalnej,
* zachęcisz innych członków klubu do uczestnictwa w tym wydarzeniu.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z czterech podpunktów, pamiętając, że jej długość powinna wynosić od 80 do 130 słów.  Czas na wykonanie zadania do 29 marca 2020 !!!
Swoją wypowiedź zacznij używając słów z poniższego zdjęcia:
HAVE A NICE DAY #STAYATHOME
______________________________________________________________________________
25.03.2020
Lesson 4
Topic: Comparisons - ćwiczenia gramatyczne, transformacje, porównywanie osób. 

Zapisz w zeszycie zaimki względne (Write down into your notebook relative pronouns)
who - który (do ludzi)
which - który (do przedmiotów i zwierząt)
whose - czyj (ludzie, przynależność)
when - kiedy
where - gdzie 

Posłuchaj, jaką lekcję o Relative Clouses proponuje Rząd na lekcje z gov.pl (You can check what our government propose about Relative Clouses):
Oraz to: 

Wszystkie materiały dostępne w tym linku. (available online)

Teraz Otwórz podręcznik na stronie 58. (Open your book at the page 58 (available online) Wykonaj zadania 2, 3b, 4 ze strony 58 i odpowiedzi wpisz do zeszytów. (Let's do ex. 2, 3b, 5 p. 58. Write answers into your notebookNie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 2 p. 58), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 
(Let's do ex. 2, 3b, 5 p. 58. Write answers into your notebook)
ex. 2, p. 58 Wpisz odpowiednie słówko w luki (which, which, whom, where)
 3b, p. 58 Uzupełnij zdania odpowiednim słowem (which, which, whom, where)
5 p. 58 Uzupełnij zdania o sobie odpowiednim słowem (which, which, whom, where)

Teraz przejdźmy do zadań ze stopniowania przymiotników. Zobacz, krótki filmik, który przypomni Ci, wszystkie zasady. (Let's revise how to use Comparative and Superlative Adjectives in English with examples.Watch short film):
Bogatsi o wiedzę, zróbcie poniższe ćwiczenia 6b, 7, 8 ze strony 59, a odpowiedzi wpiszcie do zeszytów. (Let's do ex. 6b, 7. 8, p. 59. Write answers into your notebook) Nie musisz przepisywać całych zdań i poleceń. Wystarczy, że wpiszesz numer zadania oraz stronę (e.g. ex 6b p. 58), a potem słówko, które uważasz za odpowiednie. 

CLUES WSKAZÓWKI 
(Let's do ex. 6b, 7. 8, p. 59. Write answers into your notebook)
ćw. 6b str 59 - napisz 5 zdań, gdzie porównasz osoby z tabeli. Używaj przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym 
ćw. 7 str 59 - napisz przymiotniki podane w nawiasach w stopniu wyższym lub najwyższym 
ćw. 8 str 59 - napisz konstrukcje z as ..przymiotnik.. as; przymiotnik w stopniu wyższym and przymiotnik w stopniu wyższym z podanym w nawiasie przymiotnikiem. 

Bardzo proszę przesyłać zdjęcia Waszych notatek lekcyjnych wraz z ćwiczeniami na mojego e-maila  lub Messengera do końca tego tygodnia. 

Dla chętnych
obejrzyj filmy ze stopniowaniem przymiotników po angielsku 
(Watch short English films) #ENJOY





#englishisfun
#STAYATHOME
#HAVEANICEDAY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz